ΑΕΡΟΣΤΑTΟ

9o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ Τμήμα ΣΤ2
Το < αερόστατο> είναι ένα ηλεκτρονικό περιοδικό με εικόνες, σκόρπιες λέξεις και ήχους που έχουν άλλο βάρος από το συνηθισμένο. Όχι γιατί η ματαιοδοξία μας τις κάνει πιο σοβαρές αλλά επειδή η φωνή μας τις κάνει πιο ακριβές στα μάτια και τα αυτιά μας.
Χώρος υπάρχει για όποιον θέλει το ταξίδι. Προορισμός είναι το <οπουδήποτε έχει καθαρό αέρα >και σημάδι επιστροφής ο ορίζοντας
Κοπιάστε, καλώς ήρθατε.

Διαλέξαμε για εσάς...

Διαλέξαμε για εσάς...
<... ... σε μια γεμάτη καρδιά υπάρχει χώρος για όλα, σε μια άδεια δεν υπάρχει χώρος για τίποτα...>> Antonio Porchia

Τρίτη, 9 Μαρτίου 2010

Θ. Κολοκοτρώνης


Ο Θ. Κολοκοτρώνης είναι -ίσως- η σημαντικότερη στρατιωτική και πολιτική φυσιογνωμία της Επανάστασης του 1821. Για την ευφυΐα, την τόλμη, τη σύνεσή του, αλλά και για τη βαρύτητα του λόγου του, που από νέο τον χαρακτήριζαν, επονομάσθηκε
"Γέρος του Μοριά".

Γεννήθηκε στο Ραμαβούνι της Μεσσηνίας στις 3 Απριλίου 1770, ενώ η καταγωγή του ήταν από το χωριό Λιμποβίσι της Αρκαδίας.

Ήταν πανέξυπνος οπλαρχηγός που από την αρχή της επανάστασης κατάλαβε το πραγματικό νόημά της. Επίσης κατέστρωσε πολλές τακτικές μάχης όπως την τακτική της καμένης γης .
Είπε κάποτε πριν μια μάχη:

Όταν αποφασίσαμε να κάμομε την επανάσταση, δεν συλλογιστήκαμε ούτε πόσοι είμεθα, ούτε πως δεν έχομε άρματα, ούτε ότι οι Τούρκοι βαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις, ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε « Πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά, ως μία βροχή, έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και οι κληρικοί, και οι προεστοί, και οι καπεταναίοι, και οι πεπαιδευμένοι, και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι συμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό, και κάμαμε την Επανάσταση".
Κωνσταντίνος Λαζ. ΣΤ1

5 σχόλια:

  1. κι αυτός ,όπως κι άλλοι, πήρε ως ως αντάλλαγμα για όσα πρόσφερε στην Ελλάδα, φυλακίσεις και συκοφαντίες.
    Εχω άδικο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δάσκαλε πολύ τα προβληματίζεις τα παιδιά. (Από τα άρθρα τους βγάζω συμπεράσματα και από τα σχόλιά τους.) Θετικό το βλέπω. Ίσως αυτή η γενιά (των μικρών εννοώ) πάψει να τρώει το εθνικό μας φαγητό -το κουτόχορτο- και βρει καλύτερο δρόμο στη ζωή.
    Μανώλης Γ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ιστορία όμως όπως τη μάθαμε δεν πρέπει να αμφισβητείται.
    Γιατί να μη μαθαίνουν τα παιδιά μας τη θετική πλευρά κυρίως των πραγμάτων; Τι προσφέρουν οι αναφορές στα αρνητικά του ελληνισμού; (παίρνω αφορμή από το δημοσίευμα για τον Καποδίστρια που έχετε πιο κάτω)
    Ευδοκία Μελ. Εύοσμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για να κάνουμε τα αρνητικά των περασμένων γενιών ,θετικά για τις επόμενες. Για να σκέφτονται και να κρίνουν κι όχι απλά να συμφωνούν ή να συναινούν....(Αλήθεια περιμένατε ένας δάσκαλος να λογοκρίνει ένα τέτοιο αυθεντικό κείμενο μαθήτριάς του;Τι είδους δάσκαλος θα ήταν;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σωστά συνάδελφε,σοφή απάντηση. Η ιστορία δεν είναι που εξυπηρετεί μια συγκεκριμένη επιδίωξη μιας συγκεκριμένης περιόδου.Κρίμα όμως που μπερδεύουν κάποιοι την Παιδεία με την εξωτερική πολιτική. Αυτό δεν κάνουν κάποια εκπαιδευτικά συστήματα γειτονικών κρατών και δημιουργούν προβλήματα στους λαούς μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή