Ο Θ. Κολοκοτρώνης είναι -ίσως- η σημαντικότερη στρατιωτική και πολιτική φυσιογνωμία της Επανάστασης του 1821. Για την ευφυΐα, την τόλμη, τη σύνεσή του, αλλά και για τη βαρύτητα του λόγου του, που από νέο τον χαρακτήριζαν, επονομάσθηκε
"Γέρος του Μοριά".
Γεννήθηκε στο Ραμαβούνι της Μεσσηνίας στις 3 Απριλίου 1770, ενώ η καταγωγή του ήταν από το χωριό Λιμποβίσι της Αρκαδίας.
Ήταν πανέξυπνος οπλαρχηγός που από την αρχή της επανάστασης κατάλαβε το πραγματικό νόημά της. Επίσης κατέστρωσε πολλές τακτικές μάχης όπως την τακτική της καμένης γης .
Είπε κάποτε πριν μια μάχη:
Όταν αποφασίσαμε να κάμομε την επανάσταση, δεν συλλογιστήκαμε ούτε πόσοι είμεθα, ούτε πως δεν έχομε άρματα, ούτε ότι οι Τούρκοι βαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις, ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε « Πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά, ως μία βροχή, έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και οι κληρικοί, και οι προεστοί, και οι καπεταναίοι, και οι πεπαιδευμένοι, και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι συμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό, και κάμαμε την Επανάσταση".
Είπε κάποτε πριν μια μάχη:
Όταν αποφασίσαμε να κάμομε την επανάσταση, δεν συλλογιστήκαμε ούτε πόσοι είμεθα, ούτε πως δεν έχομε άρματα, ούτε ότι οι Τούρκοι βαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις, ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε « Πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά, ως μία βροχή, έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και οι κληρικοί, και οι προεστοί, και οι καπεταναίοι, και οι πεπαιδευμένοι, και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι συμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό, και κάμαμε την Επανάσταση".
Κωνσταντίνος Λαζ. ΣΤ1
κι αυτός ,όπως κι άλλοι, πήρε ως ως αντάλλαγμα για όσα πρόσφερε στην Ελλάδα, φυλακίσεις και συκοφαντίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω άδικο;
Δάσκαλε πολύ τα προβληματίζεις τα παιδιά. (Από τα άρθρα τους βγάζω συμπεράσματα και από τα σχόλιά τους.) Θετικό το βλέπω. Ίσως αυτή η γενιά (των μικρών εννοώ) πάψει να τρώει το εθνικό μας φαγητό -το κουτόχορτο- και βρει καλύτερο δρόμο στη ζωή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜανώλης Γ.
Η ιστορία όμως όπως τη μάθαμε δεν πρέπει να αμφισβητείται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί να μη μαθαίνουν τα παιδιά μας τη θετική πλευρά κυρίως των πραγμάτων; Τι προσφέρουν οι αναφορές στα αρνητικά του ελληνισμού; (παίρνω αφορμή από το δημοσίευμα για τον Καποδίστρια που έχετε πιο κάτω)
Ευδοκία Μελ. Εύοσμος
Για να κάνουμε τα αρνητικά των περασμένων γενιών ,θετικά για τις επόμενες. Για να σκέφτονται και να κρίνουν κι όχι απλά να συμφωνούν ή να συναινούν....(Αλήθεια περιμένατε ένας δάσκαλος να λογοκρίνει ένα τέτοιο αυθεντικό κείμενο μαθήτριάς του;Τι είδους δάσκαλος θα ήταν;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστά συνάδελφε,σοφή απάντηση. Η ιστορία δεν είναι που εξυπηρετεί μια συγκεκριμένη επιδίωξη μιας συγκεκριμένης περιόδου.Κρίμα όμως που μπερδεύουν κάποιοι την Παιδεία με την εξωτερική πολιτική. Αυτό δεν κάνουν κάποια εκπαιδευτικά συστήματα γειτονικών κρατών και δημιουργούν προβλήματα στους λαούς μας;
ΑπάντησηΔιαγραφή