Γέφυρα Ριου-Αντιριου
Είναι η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα στον κόσμο. Συνδέει την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα.
Το μήκος της γέφυρας που στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, ανέρχεται στα 2280 μέτρα, ενώ μαζί με τις προσβάσεις φτάνει γύρω στα 2880 μέτρα. Η γέφυρα αναπτύχθηκε και ολοκληρώθηκε, παρά τις δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, ενώ το μέγιστο βάθος θεμελίωσης φθάνει τα 65 μέτρα υπό την επιφάνεια της θάλασσας.
Πρόκειται για μία καλωδιωτή γέφυρα, οι αντοχές της οποίας είναι εντυπωσιακές. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με προδιαγραφές να αντέξει σε σεισμό μεγαλύτερο από 7,4 της κλίμακας ρίχτερ. Έχει υπολογιστεί, επίσης, πως αντέχει σε ενδεχόμενη σύγκρουση τάνκερ εκτοπίσματος 180,000 τόνων, καθώς και σε ταχύτητα ανέμου 250 χλμ/ώρα, ταχύτητα που αντιστοιχεί σε τυφώνα. Τέλος, η γέφυρα είναι σχεδιασμένη να απορροφά πιθανές μετατοπίσεις μεταξύ δύο βάθρων, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση.
Η γέφυρα περιλαμβάνει και πεζόδρομο/ποδηλατόδρομο η χρήση των οποίων απαλλάσσεται πληρωμής διοδίων.
Η γέφυρα εγκαινιάστηκε το 2004 και από επάνω της πέρασε η Ολυμπιακή φλόγα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας.
Στις 25 Μαΐου 2007 σε ειδική τελετή ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας "βάπτισε" τη γέφυρα σε "Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης". Ο Πρωθυπουργός Χ. Τρικούπης οραματίστηκε αυτή τη γέφυρα το 1889 αλλά έπρεπε να περάσουν περισσότερα από 100 χρόνια για να υλοποιηθεί .
Δημήτρης Τσ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου