ΑΕΡΟΣΤΑTΟ

9o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ Τμήμα Ε1
Το < αερόστατο> είναι ένα ηλεκτρονικό περιοδικό με εικόνες, σκόρπιες λέξεις και ήχους που έχουν άλλο βάρος από το συνηθισμένο. Όχι γιατί η ματαιοδοξία μας τις κάνει πιο σοβαρές αλλά επειδή η φωνή μας τις κάνει πιο ακριβές στα μάτια και τα αυτιά μας.
Χώρος υπάρχει για όποιον θέλει το ταξίδι. Προορισμός είναι το <οπουδήποτε έχει καθαρό αέρα >και σημάδι επιστροφής ο ορίζοντας
Κοπιάστε, καλώς ήρθατε.

ΣΕΛΙΔΕΣ

Διαλέξαμε για εσάς...

Διαλέξαμε για εσάς...
<... ... σε μια γεμάτη καρδιά υπάρχει χώρος για όλα, σε μια άδεια δεν υπάρχει χώρος για τίποτα...>> Antonio Porchia

Κυριακή 7 Απριλίου 2013

ΕΡΕΥΝΑ <ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ>



     Οι μαθητές του ΣΤ2 την Τετάρτη 3 Απριλίου 2013 έκαναν μια έρευνα με θέμα τον Ελεύθερο χρόνο.
Η έρευνα έγινε σε 121 μαθητές του σχολείου όλων των ταξεων (εκτός της Α' Δημοτικού)  και  είχε επτά ερωτήματα . Αφού συμπληρώθηκαν τα ερωτηματολόγια, συγκεντρώθηκαν τα αποτελέσματα και , την επόμενη ημέρα, οι ομάδες των μαθητών ομαδοποίησαν τα αποτελέσματα , έκαναν γραφήματα και σήμερα εδώ τα δημοσιεύουν.
( Σημείωση: Σε κάθε ερώτημα οι μαθητές του δείγματος υπογράμμιζαν την απάντηση που πίστευαν οτι θα συγκεντρώσει τις περισσότερες προτιμήσεις)

ΕΧΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ;

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΑΓΟΡΙΑ
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
ΣΥΝΟΛΟ
ΥΠΟΓΡΑΜMΙΣΜΕΝΑ
ΠΟΛΥ
20
13
33
33
ΑΡΚΕΤΟ
30
32
62
52
ΛΙΓΟ
12
14
26
13
ΚΑΘΟΛΟΥ
0
0
0
2

Το ερώτημα ήταν αν (ΕΧΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ). 
Τα αποτελέσματα που πήραμε ήταν ότι τα κορίτσια έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο από τα αγόρια.



                ΒΑΣΙΛΗΣ Β -   ΙΩΑΝΝΑ Π -  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Κ 


                                   Στον  ελεύθερο  χρόνο  σου συνήθως


Αγόρια
Κορίτσια
Σύνολο
Υπογραμμισμένες

Είσαι μονός
Ή μονή 
7
9
16
13

Είσαι παρέα με   φίλους
35
31
66
66

Είσαι με την οικογένειά σου
20
23
43
21


Αυτό που καταλάβαμε σε αυτή την ερωτήσει είναι ότι τα παιδιά θέλουν να περνάνε πιο πολύ χρόνο με τους φίλους τους. Επίσης πολλά παιδιά δεν περνάνε αρκευό χρόνο με την οικογένεια τους. 



Ποιος ορίζει τον ελεύθερο σου χρόνο

Αγόρια
Κορίτσια
Σύνολο
Υπογραμμισμένες
Εσύ
25
33
58
47
Ο γονείς σου
37
24
61
41

Οι γονείς ορίζουν τον  ελεύθερο χρόνο των παιδιών σε μεγάλο βαθμό.   Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά ρωτούν τους γονείς!
Καλλιόπη Μπ  -  Σάνη Σ   -  Βασίλης  Τσ                                                      

Τι δραστηριότητες έχεις μετά το σχολείο;


Α
Κ
Σ
Υ*
Αθλητισμός/μουσική
41
28
69
28
Ξένες γλώσσες
40
37
77
50
Χορός/θέατρο
2
20
22
5
Η/Υ
11
11
22
11
Κάτι άλλο
14
22
36
11

 Το ερώτημα μας ήταν τι δραστηριότητες έχεις μετά το σχολείο , το συμπέρασμα που πήραμε ήταν ότι  τα παιδιά μετά το σχολείο ασχολούνται κυρίως με τις ξένες γλώσσες και με αθλητικές δραστηριότητες. 

 
ΒΑΡΒΑΡΑ Κ.- ΘΕΟΔΩΡΑ Ρ.-ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Κ.


ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΣΟΥ;

Το ερώτημα ήταν (Τι κάνεις συνήθως στον ελεύθερο χρόνο σου?).Οι  συνολικές απαντήσεις  που  πήραμε  ήταν  οι εξής  :
Απαντήσεις
αγόρια
κορίτσια
σύνολο
Υπογραμμισμένα*
Παίζω στο σπίτι.
21
29
51
9
Παίζω  έξω από το σπίτι.
40
20
60
42
Βλέπω τηλεόραση.
17
26
43
23
Παίζω με  το  PC /XBOXκ.α
24
13
37
8
Διαβάζω βιβλία
7
21
28
8
Κάτι άλλο
12
17
30
6





  Συμπεραίνουμε  ότι  τα  παιδιά  στον   ελεύθερο   χρόνο    τους    είναι   κυρίως  έξω ή παίζουν στο  σπίτι. Λιγότεροι βλέπουν τηλεόραση και  παίζουν ηλεκτρονικά   ενώ ακόμη λιγότεροι διαβάζουν βιβλία!!!


ΘΕΜΗΣ -ΣΑΒΒΑΣ- ΕΥΘΥΜΙΑ  

 ΠΟΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΕΧΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ;


Το ερώτημα ήταν ποιες ημέρες έχετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο.
Συνολικά οι απαντήσεις που πήραμε ήταν οι εξής:

ΑΓΟΡΙΑ
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
ΣΥΝΟΛΟ
ΥΠΟΓΡΑΜΙΣΜΕΝΑ*
ΔΕΥΤΕΡΑ
13
12
25
5
ΤΡΙΤΗ
14
15
29
7
ΤΕΤΑΡΤΗ
14
12
26
4
ΠΕΜΠΤΗ
12
13
25
8
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
25
21
46
17
ΣΑΒΒΑΤΟ
49
36
85
50
ΚΥΡΙΑΚΗ
36
37
73
33









ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Όπως περιμέναμε το Σαββατοκύριακο είναι οι μερες που τα παιδιά έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Συγκεκριμένα τα αγόρια έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο από τα κορίτσια και ειδικά το Σάββατο.
Γιώργος Γ.-Πετρούλα Ν.-Σταυρούλα Κ.


 ΑΝ ΕΙΧΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΑΦΙΕΡΩΝΕΣ;

Το   ερώτημα ήταν αν (αν είχες  περισσότερο  χρόνο που θα τον αφιέρωνες) και τα
αποτελέσματα  έδειξαν ότι  αυτό που λείπει από τα παιδιά είναι το παιχνίδι.


ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Σύνολα 
Αγόρια
Κορίτσια 
Υπογραμμισμένα 
ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
83
47
36
73
ΣΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
18
9
9
11
ΣΤΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΟΥ
25
7
18
10
ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ
16
7
9
3
ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ
13
4
9
1














ΚΩΣΤΗΣ  ΝΕΡ - ΜΙΧΑΛΗΣ  ΠΑΣΧ


Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 2013

 Το Σάββατο 13 Απριλίου 2013 θα γίνει ο ετήσιος μαθηματικός διαγωνισμός του Συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. Εορδαίας σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό τμήμα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας .
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στο 3ο και 8ο Δημοτικά σχολεία της Πτολεμαΐδας και θα διαρκέσει 2 ώρες. (10.00 - 12.00) Αφορά τους μαθητές των δυο μεγάλων τάξεων του δημοτικού.
Καλούμε όσους μαθητές της Ε'  και ΣΤ'  τάξης ενδιαφέρονται να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στα σχολεία τους.

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ

Γράφτηκε το Μάιο του 1823 στη Ζάκυνθο από τον ποιητή Διονύσιο Σολωμό. Ένα χρόνο αργότερα δημοσιεύτηκε στο Μεσολόγγι και τον ίδιο χρόνο ο Φωριέλ το συμπεριέλαβε στη συλλογή των ελληνικών δημοτικών τραγουδιών.
Αυτός είναι ολόκληρος ο Εθνικός Ύμνος της ΕλλάδαςΤο 1828, ο Νικόλαος Μάντζαρος, κερκυραίος μουσικός και φίλος του Σολωμού, μελοποίησε το ποίημα, με βάση λαϊκά μοτίβα, για τετράφωνη ανδρική χορωδία, αλλά όχι ως εμβατήριο. Έκτοτε ο "Ύμνος εις την Ελευθερίαν" ακουγόταν τακτικά σε εθνικές γιορτές.
Το ποίημα "Ύμνος εις την Ελευθερία" αποτελείται από 158 τετράστιχες στροφές από αυτές οι 24 πρώτες στροφές καθιερώθηκαν ως Εθνικός Ύμνος, το 1865.
Από αυτές οι δυο πρώτες είναι εκείνες που ανακρούονται και συνοδεύουν πάντα την έπαρση και την υποστολή της σημαίας και ψάλλονται σε επίσημες στιγμές και τελετές. Κατά τη διάρκεια της ανάκρουσης αποδίδονται τιμές χαιρετισμού.

Σε γνωρίζω από την κόψη του σπαθιού την τρομερή,
σε γνωρίζω από την όψη που με βία μετράει τη γη.

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά,
και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Εκεί μέσα εκατοικούσες πικραμένη, εντροπαλή,
κι ένα στόμα εκαρτερούσες, «έλα πάλι», να σου πεί.

'Αργειε νάλθει εκείνη η μέρα κι ήταν όλα σιωπηλά,
γιατί τά 'σκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά.

Δυστυχής! Παρηγορία μόνη σού έμενε να λές
περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις.

Κι ακαρτέρει κι ακαρτέρει φιλελεύθερη λαλιά
το ένα εκτύπαε τ' άλλο χέρι από την απελπισιά

Κι έλεες: «Πότε, α, πότε βγάνω το κεφάλι από τσ' ερμιές;».
Και αποκρίνοντο από πάνω κλάψες, άλυσες, φωνές.

Τότε εσήκωνες το βλέμμα μες στα κλάιματα θολό,
και εις το ρούχο σου έσταζ' αίμα πλήθος αίμα ελληνικό.

Με τα ρούχα αιματωμένα ξέρω ότι έβγαινες κρυφά
να γυρεύεις εις τα ξένα άλλα χέρια δυνατά.

Μοναχή το δρόμο επήρες, εξανάλθες μοναχή·
δεν είν' εύκολες οι θύρες εάν η χρεία τες κουρταλεί.

'Αλλος σου έκλαψε εις τα στήθια, αλλ' ανάσαση καμμιά·
άλλος σου έταξε βοήθεια και σε γέλασε φρικτά.

΄Αλλοι, οϊμέ, στη συμφορά σου οπού εχαίροντο πολύ,
«σύρε νά 'βρεις τα παιδιά σου, σύρε», έλεγαν οι σκληροί.

Φεύγει οπίσω το ποδάρι και ολογλήγορο πατεί
ή την πέτρα ή το χορτάρι που τη δόξα σού ενθυμεί.

Ταπεινότατη σου γέρνει η τρισάθλια κεφαλή,
σαν πτωχού που θυροδέρνει κι είναι βάρος του η ζωή.

Ναι, αλλά τώρα αντιπαλεύει κάθε τέκνο σου με ορμή,
πού ακατάπαυστα γυρεύει ή τη νίκη ή τη θανή.

Απ' τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά,
και σαν πρώτα ανδρειωμένη, χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Μόλις είδε την ορμή σου ο ουρανός που για τσ' εχθρούς
εις τη γη τη μητρική σου έτρεφ' άνθια και καρπούς,

εγαλήνεψε· και εχύθει καταχθόνια μια βοή,
και του Ρήγα σού απεκρίθη πολεμόκραχτη η φωνή.

΄Ολοι οι τόποι σου σ' εκράξαν χαιρετώντας σε θερμά,
και τα στόματα εφωνάξαν όσα αισθάνετο η καρδιά.

Εφωνάξανε ως τ' αστέρια του Ιονίου και τα νησιά,
κι εσηκώσανε τα χέρια για να δείξουνε χαρά,

μ' όλον πού 'ναι αλυσωμένο το καθένα τεχνικά,
και εις το μέτωπο γραμμένο έχει: «Ψεύτρα Ελευθεριά».

Γκαρδιακά χαροποιήθει και του Βάσιγκτον η γη,
και τα σίδερα ενθυμήθει που την έδεναν κι αυτή.

Απ' τον πύργο του φωνάζει, σα να λέει σε χαιρετώ,
και τη χήτη του τινάζει το λιοντάρι το Ισπανό.
 
 πηγή :newsbomb,wikipedia

25η Μαρτίου στο σχολείο

 
  Τα πρωτάκια μας φέτος ανέλαβαν να οργανώσουν τη γιορτή για την 25η Μαρτίου στο σχολείο μας.

Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΟΝΟΜΑ

Το <Παραμύθι χωρίς όνομα > ανεβάζει η θεατρική ομάδα του 5ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας. Οι τρεις παραστάσεις θα δοθούν το Σάββατο 23, την Κυριακή24 και Δευτέρα 25 Μαρτίου στο Πνευματικό Κέντρο Πτολεμαΐδας.
Τρεις μήνες προετοιμασία , σκληρές πρόβες, πολύ υπομονή και πολύ μεράκι από μαθητές , καθηγητές και γονείς. Και το αποτέλεσμα υπέροχο. Μπράβο στα παιδιά , στους καθηγητές και όλους όσους βοήθησαν.
Ποιος είπε οτι το σχολείο δεν παίζει τον παιδαγωγικό του ρόλο σήμερα;