ΑΕΡΟΣΤΑTΟ

9o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ Τμήμα ΣΤ2
Το < αερόστατο> είναι ένα ηλεκτρονικό περιοδικό με εικόνες, σκόρπιες λέξεις και ήχους που έχουν άλλο βάρος από το συνηθισμένο. Όχι γιατί η ματαιοδοξία μας τις κάνει πιο σοβαρές αλλά επειδή η φωνή μας τις κάνει πιο ακριβές στα μάτια και τα αυτιά μας.
Χώρος υπάρχει για όποιον θέλει το ταξίδι. Προορισμός είναι το <οπουδήποτε έχει καθαρό αέρα >και σημάδι επιστροφής ο ορίζοντας
Κοπιάστε, καλώς ήρθατε.

Διαλέξαμε για εσάς...

Διαλέξαμε για εσάς...
<... ... σε μια γεμάτη καρδιά υπάρχει χώρος για όλα, σε μια άδεια δεν υπάρχει χώρος για τίποτα...>> Antonio Porchia

Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2014

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ

 Χτες 17 Μαρτίου 2014 φυτέψαμε τα πρώτα μας φυτά στον κήπο που ετοιμάσαμε στην πλαϊνή αυλή του σχολείου. 
Οριοθετήσαμε τον κήπο μας κι ελπίζουμε να σεβαστούν όλοι τον κόπο μας και να προφυλάξουν το χώρο εκείνο. 
Χτες βάλαμε τους πρώτους σπόρους και όταν θα είναι έτοιμα τα φυτά που έχουμε ήδη φυτέψει στα μικρά φυτώρια που έχουμε στην τάξη θα τα μεταφυτέψουμε στον κήπο. 
Σκοπός μας είναι να μάθουμε για τα φυτά , να δούμε το θαύμα της δημιουργίας της φύσης και να χαρούμε το αποτέλεσμα του κόπου μας. 
Είμαστε ήδη πολύ υπερήφανοι για αυτό  που κάναμε ως τώρα και φανταζόμαστε τον κήπο μας γεμάτο λουλούδια , φράουλες , βασιλικούς . Μια όμορφη γωνιά στην αυλή μας.

Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΠΕΦΤΟΥΝ

Κανείς δεν πρέπει να αφήνει μια παιδική ψυχή να ματώνει φορώντας τη μάσκα της αδιαφορίας", μια ταινία μικρού μήκους με θέμα το σχολικό εκφοβισμό. Δημιουργήθηκε από τους μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παραλίας Πατρών
Σήμερα , ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού , είδαμε στην τάξη την πολύ όμορφη αυτή ταινία, συζητήσαμε και υιοθετήσαμε τα μηνύματά της , αναγνωρίσαμε τις συμπεριφορές και αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση για να εξαλείψουμε το φαινόμενο από το σχολείο μας. Αυτό το βίντεο , όπως και άλλα με το ίδιο θέμα υπάρχουν στο http://users.sch.gr/skontax/autosch/joomla15/
Δείτε το βίντεο

BULLYING

                                  BULLYING
είναι ο διεθνής όρος που αφορά το σχολικό εκφοβισμό. Είναι ένα φαινόμενο ,δυστυχώς πολύ συχνό, της εποχής μας που προκαλεί μεγάλο άγχος στα παιδιά -θύματα όπως και στους γονείς τους, που αντιμετωπίζουν συχνά το φόβο και την άρνηση των παιδιών τους να πάνε στο σχολείο.
Bullying θεωρείται μια πολυδιάστατη επιθετική συμπεριφορά η οποία προέρχεται από παιδιά και μπορεί να είναι λεκτική, σωματική ή και ψυχολογική και που επαναλαμβάνεται με σκοπό να βλάψει, να πονέσει και να αναστατώσει το παιδί - θύμα, χωρίς το ίδιο να έχει προκαλέσει με κανέναν τρόπο τη συγκεκριμένη συμπεριφορά.
Η πιο διαδεδομένη μορφή bullying είναι η λεκτική, δηλαδή πειράγματα, απειλές, προσβολές  . Μετά έρχεται η σωματική μορφή με σπρωξίματα ,κλωτσιές και γενικότερα βίαιες συμπεριφορές και τέλος η ψυχολογική του διάσταση , με την έννοια του κοινωνικού αποκλεισμού,της καταστροφής προσωπικών αντικειμένων, του εκφοβισμού, της διάδοσης φημών κ.α
Τα ηλεκτρονικά μέσα , κινητά τηλέφωνα, το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook , twitter κ.α) χρησιμοποιούνται συχνά από τους θύτες με στόχο να εκβιάσουν και να εκφοβίσουν τα παιδιά-θύματα.
Ας βοηθήσουμε όλοι , ο καθένας από τη μεριά του, ώστε το φαινόμενο αυτό να εξαφανιστεί από τα σχολεία μας.

Ηλιάννα Τσ.     ΣΤ2

Σάββατο, 1 Μαρτίου 2014

ΜΑΡΤΗΣ

Τσαρούχης ¨Μάρτης¨
 Ο Μάρτιος είναι ο τρίτος μήνας του έτους και έχει 31 ημέρες.
Κατά το αρχαίο Ρωμαϊκό ημερολόγιο ο Μάρτιος ήταν ο πρώτος μήνας του έτους και η 1η του Μαρτίου ήταν Πρωτοχρονιά.
Το όνομά του το χρωστά στο θεό Άρη (Mars στα Λατινικά)  και το έδωσε ο γενάρχης των Ρωμαίων  Ρωμύλος ο οποίος ήταν και γιος του θεού Άρη.
Κρανοφόρος Άρης
Από την αρχαιότητα κατά το μήνα Μάρτιο φορούν  οι Έλληνες ένα βραχιολάκι με άσπρη και κόκκινη κλωστή που προστάτευε τα παιδιά από τον Ήλιο.
Όπως όλοι οι μήνες έχει δεθεί με διάφορες ονομασίες όπως:  Πεντάγνωμος, Κλαψομάτης, Φυτευτής, Ανοιξιάτης κ.α

ΕΚΦΕ ΚΟΖΑΝΗΣ

 Την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014 τα τμήματα της ΣΤ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το ΕΚΦΕ Κοζάνης. 
Το ΕΚΦΕ είναι ένα οργανωμένο εργαστήριο φυσικών επιστημών όπου τα παιδιά παρακολουθούν , ερμηνεύουν και εκτελούν πειράματα φυσικής και χημείας. 
Το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν πραγματικά πολύ έντονο και οι απορίες και οι ερωτήσεις έπεφταν βροχή.
Αρκετοί μαθητές συμμετείχαν στην εκτέλεση πειραμάτων αλλά και οδήγησαν με τις επισημάνσεις τους στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων. 
Έντονα εκφράστηκε η επιθυμία των παιδιών για τη δημιουργία ενός τέτοιου εργαστηρίου στο σχολείο μας, κάτι που είναι και επιθυμία όλων μας. 
Τέλος ευχαριστήσαμε τον υπεύθυνο του εργαστηρίου και αποχωρήσαμε . 
Πριν φύγουμε όμως απ το χώρο του 3ου Λυκείου Κοζάνης στο οποίο στεγάζεται το εργαστήριο εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία και παίξαμε για λίγο ποδόσφαιρο στην άδεια αυλή του σχολείου.