ΑΕΡΟΣΤΑTΟ

9o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ Τμήμα ΣΤ2
Το < αερόστατο> είναι ένα ηλεκτρονικό περιοδικό με εικόνες, σκόρπιες λέξεις και ήχους που έχουν άλλο βάρος από το συνηθισμένο. Όχι γιατί η ματαιοδοξία μας τις κάνει πιο σοβαρές αλλά επειδή η φωνή μας τις κάνει πιο ακριβές στα μάτια και τα αυτιά μας.
Χώρος υπάρχει για όποιον θέλει το ταξίδι. Προορισμός είναι το <οπουδήποτε έχει καθαρό αέρα >και σημάδι επιστροφής ο ορίζοντας
Κοπιάστε, καλώς ήρθατε.

Διαλέξαμε για εσάς...

Διαλέξαμε για εσάς...
<... ... σε μια γεμάτη καρδιά υπάρχει χώρος για όλα, σε μια άδεια δεν υπάρχει χώρος για τίποτα...>> Antonio Porchia

Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2011

Ανακύκλωση χαρτιού



Σημαντικά οικοσυστήματα απειλούνται από την κατανάλωση χαρτιού. Πολλοί χρησιμοποιούμε τεράστιες ποσότητες χαρτιού καθημερινά (πχ. ρολό χαρτιού για την κουζίνα, χαρτοπετσέτες και χαρτομάντιλα, χαρτιά για φωτοτυπίες κτλ.)
Η εντατική καλλιέργεια ει
δών, τα οποία αναπτύσσονται πολύ γρήγορα με τη φροντίδα χημικών λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων, είναι η απάντηση της χαρτοβιομηχανίας στα προβλήματα αυτά. Τα δέντρα κόβονται όταν ολοκληρωθεί το μέγιστο της ανάπτυξής τους, συνήθως σε λιγότερο από 80 χρόνια. Αυτό το χρονικό διάστημα είναι σύντομο σε σχέση με το χρόνο που χρειάζεται ένα πραγματικό δάσος για ν' αναπτυχθεί πλήρως.

Η μονοκαλλιέργεια συνέβαλλε στη βιολογική φτώχεια: ενδημικά φυτά αντιμετωπίζονται σαν ζιζάνια, τα ζώα σαν εχθροί. Βαριά μηχανήματα συμπιέζουν και σκληραίνουν το έδαφος. Πηγές, ποτάμια ή ρέματα που πηγάζουν από τα δάση κινδυνεύουν με ρύπανση εξ αιτίας της χρήσης φυτοφαρμάκων και νιτρικών λιπασμάτων.
Τι κερδίζουμε ανακυκλώνοντας ένα τόνο χαρτιού:
Σώζουμε 17 δέντρα
.
Εξοικονομούμε ενέργεια και κατανάλωση νερού κατά 50%.
Πετυχαίνουμε λιγότερη ρύπανση κατά 74%
.
Μειώνουμε τα απορρίμματα προς τις χωματερές.
Δημιουργούμε 5πλάσιες θέσεις εργασίας.

Ελένη Αντ. ΣΤ1

Κυριακή, 20 Φεβρουαρίου 2011

Μικρός Πρίγκηπας


Ο Μικρός Πρίγκιπας εξημέρωσε την αλεπού. Και πλησίασε η ώρα του αποχωρισμού:

-Πάνε να ξαναδείς τα τριαντάφυλλα. Θα καταλάβεις πως το δικό σου είναι μοναδικό. Θα ξαναέρθεις να με αποχαιρετίσεις και θα σου χαρίσω ένα μυστικό

Ο Μικρός Πρίγκιπας πήγε να ξαναδεί τα τριαντάφυλλα.

- Δε μοιάζετε καθόλου με το τριαντάφυλλο μου, δεν είστε τίποτα ακόμα. Είστε όμορφα αλλά άδεια. Δεν πεθαίνει κάνεις για εσάς. Το δικό μου τριαντάφυλλο ένας περαστικός θα έλεγε πως σας μοιάζει αλλά εκείνο έχει περισσότερη σημασία από όλα εσάς. Αφού εκείνο είναι που πότισα και προστάτεψα με το παραβάν. Αφού σε εκείνο έβαλα τη γυάλα. Αφού εκείνο άκουγα να παραπονιέται ,να κομπάζει η ακόμα και κάποιες φορές να σωπαίνει…

Και ξαναγύρισε στην αλεπού:

-Αντίο

-Αντίο. Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά. Την ουσία τα μάτια δεν την βλέπουν. Είναι ο χρόνος που ξόδεψες για το τριαντάφυλλο σου, που το κάνει τόσο σημαντικό. Οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει αυτή την αλήθεια αλλά εσύ μην την ξεχάσεις. Θα είσαι υπεύθυνος για ότι έχεις εξημερώσει.

Αγγελική Καρ. ΣΤ1

Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2011

Στο θέατρο

Τη Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου το σχολείο μας παρακολούθησε θεατρική παράσταση από το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης. Είδαμε την ιστορία του Ρομπέν των δασών. Μας άρεσε πολύ τόσο το έργο όσο και η κατάληξή του. Μια πραγματική περιπέτεια που τελείωσε αισιόδοξα , όπως θα ήθελε ο καθένας. Νίκησε ο καλός, ο Ρομπέν και οι φίλοι του. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Ξετρελάθηκαν με τους ηθοποιούς, με τα σκηνικά και το φωτισμό της παράστασης. Όλα ήταν φαντασμαγορικά. Εντυπωσιακά κοστούμια και περιπετειώδεις ξιφομαχίες που χειροκροτήθηκαν με ενθουσιασμό , κυρίως, από τους μικρούς μαθητές. Ήταν μια πραγματικά πολύ καλή παράσταση και θα μείνει στη μνήμη όλων των παιδιών για καιρό.


Αντιγόνη Ηλ. ΣΤ1

Κυριακή, 13 Φεβρουαρίου 2011

Αν στοχεύεις στο μέλλον...


… Δεν έρχονται όλοι οι μαθητές την ίδια στιγμή, επίσημη ώρα έναρξης του μαθήματος δεν υπάρχει. Τα παιδιά φτάνουν ένα ένα , όπως τελειώνουν από τις δουλειές στα χωράφια, συχνά χωρίς τη σχολική τους σάκα μα με την κούπα τους δεμένη με σχοινάκι στη μέση τους, έτοιμα να αποκοιμηθούν, ιδίως τα μικρότερα. Πάνω στην ξυλόσομπα που σιγοκαίει μόνιμα ο δάσκαλος Μι-Γουάνγκ κρατάει ζεστή μια χύτρα με ρύζι. Με το που φτάνει κάθε παιδί περνάει πρώτα από την ξυλόσομπα, βουτάει την κούπα του στη χύτρα και ύστερα κάθεται στο θρανίο του για να ξεγελάσει την πείνα του. Ο δάσκαλος περιμένει υπομονετικά ώσπου να τελειώσει η μικρή ιεροτελεστία ρωτώντας εν τω μεταξύ κάθε παιδί για την ημέρα που πέρασε, για τους γονείς του, για τη σοδειά που λιγόστεψε, για τη γιαγιά που φέτος αρρώστησε ή τον παππού που ετοιμάζει τα ρούχα του για το τελευταίο ταξίδι στον ουρανό.

Ύστερα τους γράφει με χρωματιστή κιμωλία μια φράση στον πίνακα, τη διαβάζουν συλλαβιστά όλοι μαζί, έπειτα εκείνος την επαναλαμβάνει πολλές φορές, μια φράση συνήθως γεμάτη βαθύ νόημα και παλιά σοφία. \<Τα λουλούδια του αύριο είναι ο σπόρος του σήμερα>> και << Αν στοχεύεις σε μία μέρα, φύτεψε ρύζι. Αν στοχεύεις σ’ ένα χρόνο, φύτεψε δέντρα. Αν στοχεύεις στο μέλλον, χτίσε σχολείο>….

Το Κρυμμένο Εργοστάσιο Παιχνιδιών

Συγγραφέας: Βησσαρία Ζορμπά-Ραμμοπούλου

Αντιγόνη Ηλ. ΣΤ1